Het voelde voor mij als de perfecte combinatie van nauw samen werken met collega’s en klanten, met zijn allen oplossingen bedenken en veel ruimte om mij te verdiepen in de kern van de materie.
Iedereen kent elkaar en gaat op een prettige manier met elkaar om, op welk niveau je ook werkt. Je wordt als volwaardig professional beschouwd. In mijn eerste jaar bij Axians ben ik zelfs genomineerd als medewerker van de maand van de afdeling Expert Services. Hiermee won ik uiteindelijk prijs: met tien collega’s op reis naar Zuid-Afrika. Dat was een gave en onvergetelijke ervaring!” In twee jaar tijd heeft Remco zich ontwikkeld van Support Medewerker Exact naar Junior Business Solutions Consultant. “Toen ik begon als Support Medewerker was mijn intentie om op termijn Business Solutions Consultant te worden. Dit is inmiddels gelukt!
Het traject waarbij je start als Support Medewerker was essentieel. Daar leerde ik alles over Exact en de bouwstenen en templates die Axians zelf heeft ontwikkeld. Bij Expert Service heb je veel direct contact met klanten en krijg je alle ruimte om je te verdiepen in hun vraagstukken. Axians geeft je de tijd om verdiepingsopleidingen en trainingen te volgen en kennis te maken met de diverse bedrijfsprocessen.” Inmiddels heeft Remco diverse Exact certificeringen en verschillende Best Practices certificaten behaald, zoals ITIL en AgilePM. “Mijn dagen bij Axians zijn erg afwisselend. Ik kom bij veel verschillende klanten op locatie. Mijn werkzaamheden variëren enorm, óók op de zogenaamde ‘binnendagen’ waarop ik gewoon op kantoor zit. Ik houd mij onder andere bezig met het oplossen van issues, het monitoren en bewaken van de kwaliteit van bestaande omgevingen en het bouwen of uitbreiden van bestaande functionaliteiten. Je werkt in een team samen met Exact Consultants en Exact Specialisten. Samen met de klant staan wij voor verschillende uitdagingen. Het is daarom nooit saai – mijn werk is zó veelzijdig!