Tom werkt als projectmanager en teamleider servicedesk bij Axians. Hij woont samen met zijn vriendin in Groningen en is in zijn vrije tijd veel aan het sporten. Tom: “Tijdens mijn studie Business, IT en Management aan de Hanzehogeschool heb ik mijn afstudeertraject bij Axians gedaan.” Tom heeft altijd veel affiniteit met bedrijfsprocessen gehad. “Ik vind het mooi om de brug te kunnen slaan tussen de techniek en het helpen van gebruikers.”
Na zijn afstudeerstage is Tom bij Axians gestart in de functie van trainee. “Deze functie was gericht op de techniek en specifiek op consultancy. Een traineeship bestaat uit 3 fases en in de laatste fase mocht ik starten bij een klant op locatie. Dat vond ik super gaaf om te doen!”, vertelt Tom. “Daarnaast vind ik het leuk om situaties onder controle te houden en de klant zo goed mogelijk te begeleiden bij BI-implementaties. Dit met als doel een succesvol eindresultaat waarbij Axians echte meerwaarde kan leveren. Deze projectmatige manier van aanpak wil ik het liefst organisatie breed inzetten.”
Na ongeveer 3 jaar kwam er een vacature vrij en is Tom gestart als projectmanager. Tom: “Ik ben betrokken bij verschillende projecten. Hierin verzorg ik de coördinatie en afstemming met collega’s en met klanten. Ik werk eigenlijk als een spin in een web en probeer alle lijntjes zo goed mogelijk aan elkaar te knopen.”
Daarnaast vervult Tom een rol als Privacy Officer en is hij Teamleider van de servicedesk. Als Privacy Officer kijkt hij hoe binnen projecten en support omgegaan wordt met vertrouwelijke data. Als Teamleider stuurt hij processen aan en probeert de collega’s van de servicedesk zo goed mogelijk te coachen, zodat zij het beste uit zichzelf naar boven halen.
Consultancy en support zijn heel nauw verweven met elkaar. De door consultancy opgeleverde oplossingen worden ondersteund door ons supportteam. Daarnaast is Business Analytics altijd in beweging en blijft zich ontwikkelen. Het is van belang dat het supportteam mee gaat in deze ontwikkelingen om de klanten optimaal te blijven bedienen.
“Binnen het supportteam staat de klant centraal. Een jaarlijks terugkerend onderwerp is dan ook ons klanttevredenheidsonderzoek. We gaan enerzijds met de klanten in gesprek over hoe het gaat en wat zij nodig hebben, daarnaast kijken we ook naar hoe onze interne processen lopen,” vertelt Tom.
De dagen van Tom zijn elke dag anders. Tom: “Wekelijks starten we met projectteams overleg, waarin we bespreken hoe de dag er uit ziet voor iedereen, mijn rol hierin is om te kijken of we met de juiste zaken bezig zijn en/of er nog aanvullende ondersteuning nodig is. Daarnaast heb ik contact met het supportteam om te horen hoe gaat, lopen we nog tegen zaken aan en/of ik hierin nog iets kan betekenen.” Verder heeft Tom contact met klanten om te horen of we nog op koers zitten en aan de verwachtingen voldoen.
Tom: “Axians is een mooie werkgever. Vanuit verschillende branches kunnen we onze klanten helpen. Op het gebied van IT kunnen we eigenlijk alles. De sfeer is transparant en het is een dynamische omgeving. Je hebt alle vrijheid en verantwoordelijkheid om zo goed mogelijk je werk te doen en wordt vanuit Axians hierin gesteund. Ook binnen onze eigen unit heerst er een goeie sfeer, zijn er korte lijntjes en kan ik snel schakelen. Dat vind ik mooi.”